Friday, July 24, 2009

KERANA KUASA-KORBANKAN JATIDIRI & AKIDAH

Nak Ambil Hati, Berpada-pada...
Bila Tersilap, Jangan Angkuh...

Peristiwa Anwar dan Nizar terlibat dengan perbuatan pelanggaran tingkahlaku seorang Islam dan Melayu - Jatidiri dan Akidah, dalam cuba nak tunjuk simpati yang luarbiasa dan ekstrem kepada kematian Beng Hock.
Apakah sikap dan respon mereka jika kesilapan besar itu dilakukan oleh seorang pemimpin BN?
Silap yang sebesar semut pun boleh direka menjadi sebesar gajah dan pengikutnya pun percaya…
Nasihat saya, orang Melayu dan Islam, kalaupun ghairah sangat nak berpolitik atau nak berkuasa, nak tunjuk hebat, ingat, di atas kita semua ada kuasa yang lebih besar dan hebat sedang memerhati. Sekali balak turun, bukan kita sahaja yang akan kena, tapi anak cucu yang tak berdosa yang sangat kita sayangi akan turut terkena bencana.
Apa lagi yang boleh membuat mereka tunduk insaf,
akui kesilapan dan balik ke pangkal jalan....
Sekarang ni semua orang berlagak macam dah tak ada jalan kembali. Kalau dah rosak, biarlah semua hancur lebur.
Apa nak jadi, jadilah. Apa aku peduli...

1 comment:

  1. Hi bro,
    Diorang dah lupa yang diorang tu bersekongkol dengan parti ulamak. Kenalah jadi ulamak jugak. Mungkin ni ajaran baru yang dibawak oleh Pakatan rakyat yang mehalalkan semua cara asalkan dapat memerintah. Aryois.
    Abhamid

    ReplyDelete