Pages

Thursday, October 8, 2009

ISA - PASTIKAN MENANG LEBIH BESAR

ISA SAMAD - KEPUTUSAN SUDAH DIBUAT
SOKONG, KERJA KUAT, SATU PASUKAN
PASTIKAN MENANG LEBIH BESAR


Apa bezanya, pengkritik akademik, pengkritik luar (pembangkang), pengkritik dalaman.

Pengkritik akademik biasanya menyelindung sokongan dan kecenderungan, tidak memihak, walaupun kadangkala pahit, tapi seringkali membina.
Kecualilah jika pengkritik itu tidak jujur dan menyembunyikan agenda tertentu.

Pengkritik luar biasanya mengkritik secara semberono dan tidak bertanggungjawab dengan kritikannya. Tiada kejujuran dan jelas berniat buruk.
Matlamatnya hanya mahu melihat UMNO tewas. Kritikan bersifat pemusnah.

Pengkritik dalaman, sifatnya memberi analisis dan teguran, dan mesti membina. Kecuali jika pengkritik itu mempunyai agenda jahat dan tersirat.
Lebih penting selepas memberi kritikan, kemudian pihak Kepimpinan membuat keputusan, semua mesti kembali merapatkan barisan, sokong, pastikan kekuatan dan kemenangan.

Isa Samad dipilih walaupun pelbagai pandangan telah diberikan.
Semua pandangan atau perbezaan menjadi tidak penting. Yang penting semua mesti bekerja kuat memastikan Isa menang lebih besar. Ia penting untuk menutup mulut pembangkang.
Ia juga penting sebagai moral, mood dan momentum sokongan rakyat kepada kerajaan.

Pembangkang semakin agresif memanipulasi isu, memainkan emosi dan persepsi rakyat. Maka tugas memberi penerangan perlu berlipat kali ganda.
Sebarang kelebihan undi dari keputusan PRU lepas kepada pembangkang, tentu akan menjadi bonus dan modal besar mereka untuk terus memperlekeh UMNO.

No comments:

Post a Comment