Pages

Tuesday, October 27, 2009

RAHSIA ANWAR ? KENAPA TAK BONGKAR?

HADI TAHU RAHSIA ANWAR

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mempunyai keyakinan bahawa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga antara individu yang mengetahui rahsia sebenar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Namun atas kepentingan untuk berkuasa katanya, para pemimpin Pas yang mengetahui 'sesuatu' mengenai Anwar sanggup 'menelan' rahsia itu.Disebabkan faktor itu kata beliau, umum mengetahui bahawa Abdul Hadi tidak mempunyai kecenderungan untuk menyokong Anwar secara keterlaluan.

Katanya, jika senario politik Pas dinilai, maka penyokong terkuat Anwar daripada parti itu adalah Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. ''Nik Aziz adalah penyokong terkuat Anwar daripada Pas, Hadi tidak kuat sangat, mereka semua mengetahui sesuatu mengenai Anwar tetapi demi politik, mereka sanggup untuk melupakannya,'' katanya.
Bekas rakan karib Anwar, Datuk S. Nallakarupan juga pernah memberitahu bahawa ada rahsia di sebalik mengapa terdapat pemimpin dalam PKR yang dilihat mendapat layanan istimewa daripada Anwar. Beliau berkata akan mendedahkan rahsia itu apabila tiba masanya.

Mengulas kemelut dalaman yang sedang melanda Pas pada masa ini, Dr. Mahathir berkata, disebabkan ketidakselesaan beberapa pemimpin parti itu, rahsia Anwar mungkin akan terbongkar tidak lama lagi. Beliau bagaimanapun tidak menyatakan apakah rahsia yang mungkin diketahui para pemimpin tertinggi Pas termasuk Abdul Hadi.

ULASAN : Sebenarnya mungkin ramai orang yang mempunyai rahsia besar Anwar, TAPI tentu ada RAHSIA LAIN kenapa mereka enggan mendedahkannya. Rakyat berhak diberitahu kebenaran - apatahlagi tentang seorang yang mereka sangat percaya sebagai sangat bersih dan dianggap boleh diharap.

No comments:

Post a Comment