Pages

Friday, April 22, 2011

GERAKAN "1MELAYU 1BUMI" TIDAK BAIK UTK NEGARA

Gerakan ‘1Melayu, 1Bumi' tidak baik untuk negara - Tun M
Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata, idea gerakan “1Melayu, 1Bumi” yang dicadang Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) adalah tidak baik untuk negara.
"Saya harap ia tidak berlaku.... Jika kita laksanakan juga, akan terdapat sistem dua parti dalam politik... jika satu dikuasai oleh Melayu dan satu lagi oleh Cina, ia akan membawa mala petaka kepada negara,” katanya ketika ditanya mengenai perkara itu selepas melancarkan Perdana Global Peace Foundation dan Jelajah Keamanan 2011 di sini hari ini.

Semalam Perkasa mengumumkan gerakan “1Melayu, 1Bumi” akan menjadi sebahagian daripada ”Perhimpunan Melayu” yang akan diadakan pada 30 April ini di Stadium Sultan Abdul Halim di Alor Setar.
Dr. Mahathir turut menasihatkan rakyat untuk memikirkannya secara mendalam mengenai sistem politik perkauman dan menegaskan bahawa ia akan menjadi mala petaka kepada negara jika berlaku. - Bernama

ULASAN: BILA ORANG YG KETIADAAN KEBIJAKSANAAN GHAIRAH NAK BERJUANG. DAN APABILA ORANG YANG BIJAKSANA SEMAKIN HILANG DARI BARISAN HADAPAN....PERLU SENTIASA ADA YG BERUPAYA MENEGUR. 

No comments:

Post a Comment