Pages

Friday, April 9, 2010

'KAMI LEBIH TAHU CERITA ANWAR'

Penyokong fanatik Parti Keadilan Rakyat (PKR) dinasihatkan tidak keterlaluan mempertahankan Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim jika tidak tahu perkara sebenar. Bekas Naib Presiden PKR, Datin Saidatul Badru Tun Said Keruak berkata, beliau dan rakan-rakan lain yang telah lama meninggalkan parti itu cukup kenal Anwar daripada luaran dan dalaman.

Katanya, ketika Anwar di dalam penjara, beliau dan rakan-rakan itulah yang berada di barisan hadapan dan amat rapat dengan keluarganya. “Kami lebih tahu cerita dalaman Anwar, (Presiden PKR) Wan Azizah Wan Ismail dan (Naib Presiden) Azmin Ali.

“Saya sarankan kepada teman-teman yang masih berada dalam PKR, waspadalah dengan taktik Anwar, perjuangan kamu hanya sia-sia kerana kamu sebenarnya belum cukup kenal dengan Anwar,” katanya. Petikan u.malaysia.

ULASAN : Dengan pelbagai kerosakan besar yang sudah berlaku, saya kira memelihara maruah cuma seorang yang menjadi faktor kerosakan itu, adalah satu dosa. 28 juta rakyat berhak dan mesti diberitahu, siapa manusia ini sebenarnya, supaya dia terus tidak ‘dipupetkan’, supaya kerosakan lebih besar boleh dielakkan.
Menjadi tanggungjawab dan kewajipan, darurat, kepada para orang keliling yang tahu cerita-cerita benar itu, silalah tidak teragak-agak buat pengakuan.
Demi negara. Demi generasi yang akan kita tinggalkan.
BONGKAR SATU KEWAJIPAN. SIMPAN SATU SUBAHAT.

No comments:

Post a Comment