Pages

Wednesday, June 15, 2011

TSUNAMI PERSEPSI: UMNO KURANG EFISYEN

UMNO dan BN digesa menguruskan persepsi masyarakat dengan bijak bagi membolehkan rakyat memahami jasa parti itu yang telah dilaksanakan sejak kemerdekaan lagi. Perdana Menteri berkata, persepsi serta sentimen rakyat perlu dipupuk supaya mereka dapat melihat UMNO dan BN sebagai parti yang paling baik, bercakap benar serta mampu membela nasib rakyat.
Perkara itu perlu dilakukan segera memandangkan pembangkang kini semakin galak membentuk persepsi palsu dalam masyarakat dengan melakukan pelbagai pembohongan. “Yang dah benar pun boleh bersilat lagi, nak minta profil asid deoksiribonukleik (DNA) tak beri, kata pula hakim macam-macam, soal jam tangan Omega tak terjawab sampai sekarang, masih lagi bersilat kata kita jahat, kita fitnah, kita bohong.
“Moral mereka memang dipersoalkan, bukan kerajaan yang persoal tetapi orang dia juga, bukan kita yang bawa dia ke mahkamah, tetapi pembantu peribadinya,” ketika merasmikan Persidangan UMNO di Ampang.

Najib juga memberitahu, para pemimpin parti dari setiap peringkat perlu berusaha lebih keras mendampingi rakyat dan bukannya berbalah bagi merebut kuasa serta menjadi calon pada pilihan raya akan datang.
Katanya, ini bagi memastikan rakyat tetap menyokong bagi meneruskan usaha membangunkan negara serta memelihara nasib rakyat. “Kalau jadi pemimpin kawasan, kita tengok prestasi sama ada dia bekerja kuat untuk kepentingan parti atau dia disukai rakyat dan adakah cukup nilai moral sebagai pemimpin yang boleh kita pilih sebagai calon pada masa akan datang,”

ULASAN:
1. PERSEPSI - Oleh kerana UMNO/BN memerintah negara sejak merdeka, dan kerja mereka hanya merancang dan melaksanakan pelbagai usaha membangun negara dan rakyat, mereka terlupa di satu pihak yg lain (PEMBANGKANG), tidak mempunyai tugas lain sejak merdeka hanya berusaha merosakkan imej pemerintah supaya rakyat hilang keyakinan.
PRU 12 YG LEPAS ADALAH SEMBOYAN KECEMASAN UTK BN YG MENUNJUKKAN BAHAWA KERJA PEMBANGKANG MEROSAKKAN PERSEPSI RAKYAT YG DIORKESTRAKAN OLEH SEORANG MANIPULATOR, BERJAYA MENCAPAI KLIMAKSNYA. 
ADAKAH UMNO BINGKAS & TANGKAS MELAKUKAN APA YG SEPATUTNYA BAGI MENGHADAPI TSUNAMI PERSEPSI ITU ?  
AKIBAT MENJADI PEMBANGKANG TERLALU LAMA, DITAMBAH OLEH BEBERAPA KERAT BEKAS PEMIMPIN KERAJAAN SENDIRI YG TELAH BERSAMA MEREKA, KEUPAYAAN MEREKA UTK MANIPULASI, SPIN DAN EKSPLOIT BENDA PUTIH MENJADI HITAM BEGITU BAGUS. RAKYAT FIKIR MEREKA INI LEBIH BAIK SEDANGKAN YG PERNAH BERADA DLM KERAJAAN ITU REKODNYA PUN TAK PERNAH BAIK.

2. MENINGKATKAN MORAL & KHIDMAT - Untuk menjadikan upaya menang BN lebih besar, sudahkah setiap ahli dan pemimpin di setiap peringkat berbuat sebaik mungkin ke arah itu. Semboyan kecemasan sudah berbunyi sejak tahun 2008. Hari ini, selepas 3 tahun, PM masih terus memberi penekanan kpd isu itu. 
SUDAHKAN PERSEPSI PENGUNDI DIKEMBALIKAN SEMULA BAHAWA CALON DAN PARTI ITU PATUT DIBERI KEYAKINAN BESAR SEMULA ? SUDAHKAH PERANGAI BURUK RAMAI PEMIMPIN DI BAHAGIAN YG BERCAKARAN SESAMA SENDIRI, DIAKHIRI ? 

No comments:

Post a Comment