Pages

Wednesday, February 23, 2011

BLOGGER DIBAYAR RM 5 RIBU SEBULAN ?

Pada 15 Febuary 2011 satu forum tertutup telah diadakan untuk membincangkan bagaimana PKR dan pakatan rakyat dapat meningkatkan sokongan pengundi melayu. Salah seorang pembentang kertas kerja bersama dengan Nurul Izzah ialah wartawan Utusan Malaysia, Hata Wahari , orang yang sering mengatakan dia seorang yang bebas dan tidak berpihak kepada. Dia kata dirinya bebas, tetapi dia bentang kertas kerja dalam forum PKR bagaimana cara nak jatuhkan Umno dan BN. Bebas kepala angguk dia !
Antara perkara yang dicadangkan oleh Hatta ialah,
• Potretkan masalah bahagian-bahagian Umno supaya menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan ahli-ahli Umno.
• Potretkan masalah PM dan TPM tidak sebulu dan PM akan mengenepikan TPM sekiranya BN menang besar dalam pru akan datang.
• Serang isteri PM, Datin Sri Rosmah Mansor.
• Wujudkan situasi isteri TPM tidak puashati dengan isteri PM.

Itu sebahagian cadangan yang dikemukakan oleh seorang wartawan Utusan Malaysia di mana Umno mempunyai kepentingan dalam syarikat itu. Boleh lihat cadangannya. Tujuan mereka cipta isu itu dan minta ianya disebarkan tidak lain tidak bukan ialah supaya timbul perasaan tidak puas hati di kalangan ahli-ahli Umno sehingga mereka berpecah. Apabila ahli-ahli Umno berpecah ianya akan terbawa-bawa sehingga dalam pru akan datang dan seterusnya membuatkan anda semua marah, tidak bekerja bersungguh-sungguh dan akhirnya BN yang terima kesannya.
Oleh yang demikian janganlah anda semua termakan propaganda-propaganda mereka. Jika anda termakan juga, maka terimalah padah dalam pru kelak. Anda merana, mereka yang untung. Jika ada orang datang kepada anda dan cuba untuk berbisik-bisik atau cucuk-cucuk janganlah anda layan. Itu semua kerja ejen-ejen iblis untuk memastikan kita bergaduh sesama kita dan akhirnya BN tersungkur dalam pru akan datang.

Selain dari apa yang diperkatakan di atas, salah satu perkara lagi yang dibentangkan oleh Hata Wahari ialah tentang blogger-blogger pro Umno dan Kerajaan BN. Hata berkata, blogger-blogger Umno yang ada sekarang adalah blogger upahan. Katanya mereka (blogger) dibayar tidak kurang RM 5000 sebulan oleh pejabat Perdana Menteri dan diuruskan oleh Setiausaha Akhbar PM untuk dua tujuan. Pertama jatuhkan pak-khatan rakyat dan yang kedua, jatuhkan pemimpin yang anti Datuk Seri Najib.

Saya dah bertanya dan berbincang dengan rakan blogger yang pro Umno dan Kerajaan BN sejak semalam lagi. Saya tanya samada mereka ada menerima bayaran sepertimana mana yang Hata dakwa. Semua mereka jawab tidak, termasuklah saya sendiri. Satu keputusan telah dicapai di antara kami, iaitu mencabar Hata Wahari menamakan blogger yang dibayar RM 5000 sebulan oleh pejabat PM. Kita berani kerana benar.
Kita bagi tempoh selama 48 jam kepada Hata Wahari untuk menamakan blogger yang dia maksudkan. Jika gagal, kita semua telah bersetuju untuk mencari beliau dan membaling air kencing kami yang akan dicampurkan dalam satu plastik ke muka Hata.

Kepada rakan-rakan pembaca, saya ingin menyatakan di sini. Cerita-cerita tentang blogger-blogger pro Umno dan kerajaan adalah blogger upahan bukan perkara baru. Cerita ini telah lama disebarkan. Juak-juak sebelah sana sekarang ini sukar menerima hakikat yang blogger-blogger pro kerajaan telah menguasai dunia siber yang selama ini dikuasai oleh mereka. Mereka cuba potretkan blogger-blogger pro kerajaan berblog bukan kerana datang dari kemahuan sendiri sebaliknya hanya kerana duit yang diupah.

Sekarang saya pulangkan kepada pembaca untuk menilai. Sekiranya saya atau rakan-rakan adalah blogger upahan Umno tiadanya kami menghentam Umno sampai nak rak dalam blog masing-masing. Anda semua yang membaca blog ini atau blog rakan-rakan saya setiap hari, anda boleh lihat bagaimana kami menghentam Umno atau kerajaan sekiranya ada perkara yang tak betul. Orang gila manakah dalam dunia ini yang sanggup bayar upah untuk orang hentam dia ? Orang gila seperti Hata Wahari mungkinlah.
Kau jangan cakap banyak lagi Hata Wahari, tempoh 48 jam untuk kau dedahkan siapa blogger yang menerima bayaran RM 5000 sebulan dari pejabat PM beserta dengan bukti-buktinya bermula dari saat ini. Sekiranya kau gagal , maka kau terimalah persinggahan air kencing kami di muka kau.

Petikan dari blog rbf  online.

No comments:

Post a Comment