Pages

Thursday, November 26, 2009

OH ! DR. HALIMAH - KHALID IBRAHIM

TAHNIAH !
BANTU MELAYU SATU DOSA BESAR !!!


Tahniah kepada Dr. Halimah dan kerajaan Selangor, kerana telah berjaya menjadi juara di mata cina dan india, dengan menuduh BTN sebagai racist Melayu.
Sedarkah bahawa dia telah melihat BTN dan programnya dari aspek yang sempit dan salah.

Faham dan tahukah Halimah, bahawa selain realiti semasa di depan matanya, kita mempunyai banyak realiti sejarah yang perlu dipertahan kesinambungannya, jika mahu melihat negara dan masyarakat ini terus survive.
Tahukah dia bahawa BTN memiliki matlamat yang lebih besar untuk membina patriotisma. Dan tahukah dia bahawa di sebalik patrotisma itu terkandung sejarah bangsa-bangsa, tentang Tanah Melayu, tentang eksploitasi kolonial ke atas buruh cina dan india, tentang amanah Raja-Raja Melayu, tentang persetiaan kemerdekaan cina dan india.

Tahukah dia sebagai Melayu yang dah bertitle Dr. , dia masih dikelilingi oleh 20 Dr. cina dan india, dan masih banyak lagi anak bangsanya yang mahu jadi Dr. seperti dia, dan sedarkah bahawa dia jadi Dr. atas dasar yang sedang dia ludah dan pijak-pijak sekarang ini.

Adakah sekolahnya yang tinggi gagal menginsafkan Halimah bahawa kerja-kerja membantu dan memperkuatkan Melayu adalah agenda nasional yang perlu dikongsi oleh semua kaum, bukan untuk dimusuhi oleh kaum lain.
Tahukah dia bahawa menjadi tugasnya sebagai pemimpin Melayu memberi sedar kepada orang cina dan india tentang perkara itu.

Tidakkah dia membuka mata bahawa di luar sana, jika bangsa yang majoriti dan dominan tapi tercicir, akan mengakibatkan ketidakstabilan, mengancam perpaduan dan membahayakan masa depan Negara..
Maka kerja membetulkan kedudukan Melayu adalah tugas yang patriotik. Bukan tugas picisan. Bukan perkara racist. Bukan merampas hak sesiapa.
Bukan seremeh gaji RM5,000 (EXCO) yang digilai oleh politik remeh, dangkal dan memualkan seperti itu.


TAHNIAH KEPADA HALIMAH, YOU TAK SEORANG,
TAHNIAH 3 ANAK PAK BRAHIM
zaid IBRAHIM, khalid IBRAHIM, DAN anwar IBRAHIM…..
Yang memiliki kebijaksanaan sangat luarbiasa :
Berjaya menjadikan Agenda membantu Melayu, keturunan mak dan neneknya sendiri, sebagai satu … DOSA BESAR !!!
ITULAH PENGORBANAN BESAR ANDA SEMPENA HARI RAYA KORBAN....

2 comments:

  1. thanx sbb sudi singgah my blog.. singgah2 laa slalu ye.. :)

    ReplyDelete
  2. J.Kitaro,
    Ok, salam kembara.
    Serius cari ilmu dan pengalaman.

    ReplyDelete