Friday, June 26, 2009

MALAPETAKA DI TERANGGANU?

Terengganu Terus Bergolak.
APAKAH INI TANDA MALAPETAKA?

Nampaknya usaha Hishamuddin untuk menjinakkan 'penyu-penyu liar di Batu Buruk',
makin sukar. Mereka terus bertelagah.
Bila para pemimpin dah makin lupa kepada asas, menyimpang dari penghayatan dan iktibar yang Tuhan beri, semakin tak sedar diri, bahawa kapal yang dinaiki semakin bocor.
Segelintir yang celik bertungkus lumus menampal kebocoran yang semakin banyak, tapi sebahagian pula sibuk bertembak dan menyebabkan lebih banyak peluru sesat dan mencipta lebih banyak kebocoran.
Langsung buta dan tak ambil iktibar perang uhud. Tentera dah banyak terkorban, tercedera, tapi semakin sibuk pula berebut harta rampasan perang yang semakin sedikit. Masyaallah. Apa lagi yang boleh membuat mereka sedar. Kembali ke pangkal jalan.
Wahai para pemimpin tikus yang sedang membaiki labu, Wahai ketam kekenyangan yang dah tak mampu pun mengajar anak berjalan. Tolehlah ke belakang, lihatlah para pengikut, kekasih UMNO yang compang-camping, tetapi sedang menangis meratap, sambil bertungkus lumus menampal setiap lubang pada bahtera yang semakin tenggelam ini.
Berhenti membuat kerja tolol, berperangai seperti spastik, dan cepatlah bantu mereka menampal setiap kebocoran, atau semua akan karam bersama, dan kamu akan mati dengan sumpahan para pengikut (ahli & rakyat) tak berdosa yang akan sama terkorban....

No comments:

Post a Comment