Pages

Wednesday, January 26, 2011

ANWAR PELACUR POLITIK - SIASAT FIRMA KARPAL

Kerajaan khususnya Menteri Kewangan digesa menyiasat firma guaman milik Pengerusi DAP, Karpal Singh bagi menentukan jumlah pendapatan yang diterima firma tersebut.
Bekas Setiausaha Sulit Kanan Anwar, Anuar Shaari berkata, selain Menteri Kewangan, siasatan itu juga perlu melibatkan Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDN) dan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM).
Menurutnya, LHDN dan JKDM mempunyai autoriti untuk memeriksa pendapatan firma guaman milik Karpal itu melalui cukai pendapatan dan perkhidmatan yang dibayar kepada dua agensi tersebut.
"Karpal dilihat cuba menyembunyi pendapatan yang diterimanya melalui firma guamannya itu termasuk dalam perbicaraan kes liwat melibatkan anak guamnya iaitu Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Anwar pula cuba memperbodohkan rakyat apabila berkata tiada bayaran dikenakan ke atasnya oleh Karpal kerana atas semangat setiakawan dan gabungan parti dalam pakatan pembangkang.

"Jadi, saya mahu kerajaan melalui Menteri Kewangan, LHDN dan JKDM menyiasat firma guaman milik Karpal itu. Ia juga bagi memastikan benar atau tidak Pengerusi DAP itu akan mengadili sesuatu kes perbicaraan secara percuma," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Anuar berkata, tindakan menyiasat firma guaman milik Karpal itu juga perlu dilakukan kerana umum mengetahui Anwar dan Pengerusi DAP itu mempunyai agenda tersembunyi terutama dalam memenuhi kehendak politik mereka.

"Anwar adalah 'pelacur politik' kepada DAP dan beliau akan mengheret semua pengikut-pengikutnya bagi merealisasikan agenda politik jahat DAP di negara ini," katanya.
Beliau berkata, Karpal juga tidak perlu takut untuk memberikan kebenaran kepada Menteri Kewangan, LHDN dan JKDM untuk menyiasat firma guaman miliknya itu sekiranya Pengerusi DAP itu tidak menyembunyikan sesuatu.

Sementara itu, beliau masih menunggu cabarannya kepada Anwar supaya mengisytihar harta peribadinya sebagai bukti Ketua Pembangkang itu tidak pernah ditaja oleh mana-mana pihak dari luar negara.
"Tindakan itu juga sekali gus mampu membuktikan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu bersikap telus dan integriti dalam kepimpinannya," katanya.  Petikan U Malaysia


ULASAN : APABILA ORANG YG BELUM TENTU BETUL, APA LAGI JIKA DALAM BANYAK HAL DIA JUGA ADA BUAT SILAP, TAPI DIBIARKAN BERBUAT SEGALA MACAM PERKARA SECARA BERLELUASA DAN SESUKA HATI, TANPA DITEGUR DAN DIDEDAH KESILAPANNYA, PERSEPSI YG TERBENTUK IALAH; ORANG INI SEOLAH-OLAH SENTIASA BETUL.
TANPA SEDAR, KITA MENGHIDUPKAN SATU WATAK YANG BERLAGAK SEPERTI "RAJA KEBENARAN",  DISANJUNG SECARA FALASI OLEH SEGELINTIR PENGIKUT YANG TERCUCUK HIDUNGNYA.
"SI RAJA KEBENARAN" PALSU ITU PULA SEMAKIN BONGKAK, SEDANGKAN PENGIKUT DAN MASYARAKAT TAK SEDAR, DI SEBALIK BATU BESARNYA, ADA BERBAGAI SPESIS UDANG YG SENTIASA JADI HIDANGAN PERIBADI DAN KELOMPOKNYA.

1 comment:

  1. najib terlalu bodoh kerana membiarkan syaitan durjana ini berkokok terlalu lama

    ReplyDelete